neděle 12. května 2013

Drakie II. Útěk od Sophie Jordan - RECENZE

Drakie II. Útěk od Sophie Jordan

Nakladatelství: COOBOO

Počet stran: 264

česká anotace:
Jacinda vyzradila tajemství svého drakijského kmene, aby zachránila chlapce, kterého miluje. Převtělila se kvůli němu před lidmi, a tak porušila jedno z nejpřísněji dodržovaných pravidel. Teď se ale musí ke kmeni vrátit, s vědomím, že Willa možná už nikdy neuvidí. Will má zastřenou paměť a jeho vzpomínky na onu osudnou noc a slib, který Jacindě dal, jsou zřejmě ty tam. Za své prohřešky a za to, že z drakijského města utekla, ale hlavně proto, že se zamilovala do lovce draků, Jacinda přichází o výsadní postavení i o nejlepší kamarádku Azurku. Cítí se strašně osamělá a začíná pochybovat o tom, jestli přece jen nedělá chybu, když se vzpírá kmenovým pravidlům, a jestli by se jim neměla nakonec podrobit. Přesto se upíná k naději, že na ni Will úplně nezapomněl, najde ji a zase budou spolu. Může se její přání splnit a bude schopná případně s Willem odejít a všeho se vzdát?

Postavy

Nejdůležitější postavou a zároveň vypravěčkou knihy je sedmnáctiletá zrzka Jacinda. Navíc je ohnivou drakie, jediná ve svém kmeni a první po více než čtyřech stech letech. Má dvojče Tamru. Tamra žije od svých jedenácti let ve stínu své populární sestry, vypadají úplně stejně, ale Tamra se za svůj život  neproměnila a ztratila veškerou naději v to, že se v ní probudí drakie,  tomto díle však nastane změna... Jacindin přítel a zároveň syn alfasamce Cassian je do Jacindy po uši zamilován, ale Jacinda k němu necítí vůbec nic, na rozdíl od Tamry, která se snaží vnutit své sestře, že Cassian chce ohnivou drakii a ne pravou Jacindu. Rada kmene automaticky počítá s tím, že Jacinda a Cassian vstoupí po své plnoletosti do svazku a Jacinda ochotně přivede na svět další generaci ohnivých drakiů, Jacindinu neochotu nikdo nebere v úvahu.  V prvním díle se Jacinda zamiluje do Willa, který se ji usilovně snaží ochránit před svými příbuznými - lovci drakiů.

Průběh děje

První díl skončil na velice zajímavém a napínavém místě, takže jsem se dokonce neodvažovala předpovídat, co bude dál.
Jacinda ztratila vše, co měla. Za prvé to nejdůležitější, což je bezpochyby Will. Zvyklou popularitu v kmeni nahradily nenávist a obviňování ze zrady, porušila totiž to nejzásadnější pravidlo, které vůbec mohla porušit - převtělila se před lidmi a ne jen tak obyčejnými - před lovci drakiů a tím ohrozila, jak sebe, tak i celý kmen, dokonce drakie po celém světě a za prozrazení ji čeká brutální trest. Lovci se domnívali, že drakiové nemají lidskou podobu, že jsou to prostě zvířata neschopné přemýšlet. Cassian Jacindě slíbil, že ji ochrání, ale pod jednou docela závažnou podmínkou...
Jsem ráda, že autorka dala čtenářům možnost nahlédnout do kmene, poznat drakijské zvyky, tradice a zákony.

Jacindiny myšlenky se točí kolem jediné osoby - Willa, který má zastřenou paměť a určitě si nepamatuje, že dal Jacindě docela důležitý slib, ale tady se hodí citát na začátku knihy: "Srdce, které miluje doopravdy, nikdy nezapomene."

Obálka 3. dílu Drakie...No, není úchvatná?

Pocity a dojmy

Nemohla jsem přestat číst tuto knihu, dokud jsem pohledem nepřejela po posledním písmeně posledního slova. Z jedné strany jsem byla zklamaná, ne z knihy, ale z toho, že jsem ji přečetla tak rychle (1 den). Nedávno vyšel poslední díl, tak se do něj určitě pustím.

Hodnocení

Se stylem psaní a průběhem děje jsem naprosto spokojená, akorát mi přišlo, že na rozdíl od prvního dílu, tento byl tak trochu tuctový, ale našly se momenty, které byly i akční. Kdybych měla knihu popsat jedním slovem, tak to bude "jednoduchost". Autorka píše velice poutavě a to je důvodem, že její knihy se čtou nadzvukovou rychlostí. Oblíbíte si tuto knihu hned!
Obálka určitě stojí chvály, všichni obdivovatelé Drakie musí uznat, že je úžasná!
Obálka dostává:

Kniha si zaslouží: