Stránky

pondělí 30. září 2013

Legenda od Marie Lu - RECENZE

Název: Legenda 
Autor: Marie Lu
Série: Legenda
Část: první
Počet stran: 280
Překlad: Tomáš Bíla
Nakladatelství: CooBoo
Rok vydání: 2013













Na území, kde se kdysi rozprostírala západní část Spojených států, se nyní nachází Republika – stát, který je v nikdy nekončící válce se svými sousedy.
A každý teenager, který by měl řešit každodenní problémy, musí nastoupit do války. Bez rozdílu v pohlaví, náboženství nebo etnické skupině. Existuje jedna podmínka - zvládnout Zkoušku. 

Patnáctiletá June se narodila v jedné z nejbohatších čtvrtí v Republice, je zázračným dítětem a připravuje se na závratnou kariéru v nejvyšších vojenských kruzích.
Konečně jiný věk než těch otřepaných sedmnáct. Už mi fakt začalo připadat, že se děti rodí pouze po sedmnácti letech. 
June je opravdu zázračná a jedinečná. Jediná složila Zkoušku bez jediné chyby a získala 1500 bodů z 1500 možných.

Stejně starý Day se naproti tomu narodil ve slumu a už ve svém mladém věku je nehledanějším zločincem Republiky.
Říkejte si, co chcete, ale Daye jsem od začátku žrala. Je mi sympatický. Jeho polovina knihy mi připadala daleko lepší. 
Ano, opět se zde setkáváme se střídavým způsobem psaní. Kniha je vlastně dost podobná jiným: okoukaný způsob psaní, zápletka i celý příběh. Ale jak je možné, že je tak úspěšná?


Oba pocházejí z naprosto odlišných světů a zdá se, že neexistuje důvod, proč by se jejich cesty někdy měly zkřížit.
Opak je pravdou.


Ovšem pouze do doby, než je zavražděn Metias, bratr Juny, a než se Day stává hlavním podezřelým. 
A v tu chvíli jsem svého oblíbence začala nesnášet! Ale brzy ho zaměnila June a mně se zdálo, že v knize není postava, která by stála za mou pozornost. Jenže zdání klame!

Rozpoutává se hra na kočku a myš, v níž se Day snaží ochránit svou rodinu a June pomstít smrt bratra.
A láska si brousí svoji čepel.

Ale při šokujícím zvratu událostí oba odhalí, co je ve skutečnosti postavilo proti sobě.
Tak co to tedy je?

Nyní nastává boj o holý život, boj o budoucnost lidstva, boj o skutečnou lidskou svobodu. 
Kdo ho vyhraje?




Průběh děje

Autorka vytvořila vážně pozoruhodné dílo, které zároveň zapadá i vyčnívá z davu. Kniha je až moc podobná ostatním, ale přesto jedinečná. 
Akce nahradila akci, občas se objevily i chvilky jemnější, ale ty byly na mě až moc nucené a nepřirozené, až to působilo, že se postavy nechtějí ukázat z té romantické stránky. Láska je podle mě v knize zbytečná, autorka sázela na dospívající publikum, které dá určitě chvilce romantiky bod, ale i přestože já patřím k teenagerům, tak mě tento vztah nechal naprosto chladnou.


Postavy


Tak tady se rozhodně krotit nebudu! Všichni moji oblíbenci se najednou zbláznili, jejich jednání nepovažuji za normální... 
Nejdříve si ze sebe dělají bůhvíco a po chvilce jsou to nejdrsnější gangestři roku! No potěš pánbůh! Jak si to můžou k nám a hlavně k sobě dovolit? To nechápu. 
Sedíte u obrazovek s očima na čele? Nezbláznila jsem se, ale vážně Vás to naštve, až se ke knize dostanete.
Takové menší upozornění. Abyste neříkali, že jsem Vám to zatajila. 


Pocity a dojmy

Celkově jsem z knihy spokojená, i když ze začátku to nevypadalo tak slibně, jak bych si přála. Ale přece si s námi autorka může dělat, co chce. A to se mi právě líbí ze všeho nejvíce!
Kniha je neskutečně napínavá a překvapující. Nestihnete se dát dohromady z jedné šokující události a následuje další. Takže si na čtení připravte dávku trpělivosti. A do toho!


Hodnocení

Plná nepřetržité akce, napětí, romantiky, nečekaných zvratů a překvapivých odhalení. Legenda vás nenechá ani na chvíli vydechnout!
Naprostý souhlas!


Dovolím si tvrdit, že Legenda je jedna z nejlepších knížek, které jsem měla šanci přečíst. Doporučuji ji každému a to bez výjimky. 
Obálka snad nepotřebuje komentář, každému je i bez něj jasné, že je nádherná. 

Knize ze všeho srdce a s tím nejklidnějším svědomím dávám:





Je jasné, že nic jiného obálce dát nemůžu:

3 komentáře:

  1. Recenze je výborná Nancy, ta se ti opravdu povedla. :D Knížku si určitě přečtu a budu určitě blok sdílet. :))

    OdpovědětVymazat
  2. Pár pravopisných chyb, ale dobrá recenze.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :3
      No s těmi chybami. Nevím, nevím... ABC kontrola pravopisu se nikdy nemýlí!

      Vymazat