Stránky

úterý 4. června 2013

Drakie III. Návrat od Sophie Jordan - RECENZE

Nakladatelství: COOBOO

Počet stran: 264
česká anotace:
V druhém díle Drakie se Jacinda rozhodla vydat za svou matkou, kterou drakijský kmen vykázal z města. Předtím ale ještě chce zachránit Miriam, mladší Cassianovu sestru, z enkroské pevnosti, protože cítí určitou odpovědnost za to, co se jí stalo. S Jacindou chce opustit město i Tamra, která se jednou provždy utvrdila v tom, že o ni Cassian nestojí a nikdy stát nebude, obzvlášť poté, co uzavřel svazek s Jacindou. Záchrannou skupinu nakonec ale tvoří čtyři osoby: Jacinda, Tamra, Cassian a Will. Všichni, i když s výhradami, ve finále odsouhlasí nebezpečný plán, v rámci kterého se má Jacinda dostat do pevnosti jako zajatec, najít Miriam a pak se jen nechat zachránit zbývající trojicí. Cassian by ji totiž díky poutu, které mezi nimi vzniklo po uzavření svazku, měl bezpečně najít. Jenže jedna věc je plán a druhá věc je realita…






Slovo úvodem

Na koupi této knihy jsem se převelice těšila. Byla jsem napnutá jako kšandy, vůbec jsem nevěděla, co od této knihy očekávat.



Postavy

Nejdůležitější postavou a zároveň vypravěčkou knihy je sedmnáctiletá zrzka Jacinda. Navíc je ohnivou drakie, jediná ve svém kmeni a první po více než čtyřech stech letech. Má dvojče Tamru. Tamra je pro změnu mlhotvorka, její podivuhodnou schopnost vytváření paměti zastírající mlhy potřebuje kmen ke své existenci. Jacindin přítel a zároveň syn alfa samce. silný onyx,  Cassian.  V prvním díle se Jacinda zamiluje do Willa, který se ji usilovně snaží ochránit před svými příbuznými - lovci drakiů. O zmínku určitě stojí Cassianova sestra viziokryptérka Miriam. Právě kvůli ní nebo spíše pro ni se pořádá výprava do enkroské pevnosti. 



Průběh děje

Will, Jacinda, Tamra a Cassian podstoupí velice nebezpečnou záchrannou misi, jejímž hlavním úkolem je záchrana Miriam. Jacinda se nemůže zbavit výčitek svědomí a důvodem je skutečnost, že kvůli její nezodpovědnosti se Miriam dostala pod čepel nemilosrdných enkrosů, proto se rozhodne přispět k záchraně vlastní svobodou. Podaří se výpravě zachránit Miriam? Vyváznou z toho živí? Tyto otázky jsem si při čtení pokládala neustále a proto Vám k příběhu už nic víc nepovím. Jen radu: Pusťte se do čtení! 


Pocity a dojmy

Kniha ve mně nezanechala takovou směsici pocitů jako první a druhý díl. Prostě jsem ji dočetla a nic víc. Příběh mě do sebe vtáhl, ale rychle jsem se vzpamatovala, takže zde můžu varovat, že nebudete hořet touhou se do knihy pustit po druhé. 
Tento díl ztratil tu svou "čistotu" a správnost, na rozdíl od předcházejících dílů sem autorka vepsala smrt, která se mě dotkla. Litovala jsem zesnulou i její blízké, kteří po ni truchlili... ano, prozradím Vám, že to byla dívka. Knihu si určitě přečtěte, netvrdím, že nestojí za to, ale očekávala jsem něco víc. Víc akce, emocí.



Hodnocení

Celkově se mi kniha líbila, příběh už ale nebyl tak originální jako například u prvního. Jsem si jistá, že tuhle knihu rychle zapomenu a budu muset po ní sáhnout znovu, i když moc nechci. Děj byl až příliš předpokládaný, bylo mi jasné, kdy přijde Will a zachrání situaci, kdy se něco pokazí nebo naopak zlepší. Co se týče psaní, tak u třetího dílu ztratil styl tu lehkost a nabyl na jednoduchosti, některé věty a přirovnání se v knize opakovaly víckrát. (Mohu hodnotit pouze překlad, takže to vlastně nemusí být chyby Sophie Jordan.) Příběh byl až moc otřepaný a jsem nehorázně ráda, že žádné pokračování nebude. 
Obálka je nenápadná, ale přesto krásná a záhadná, svoji nenápadností se k tomuto dílu hodí. 
Ráda jí dám: 






Kniha má dle mého názoru:














A jelikož tu máme poslední díl trilogie, tak Vám ráda představím díl, který se mi líbil nejvíce:

 
1. díl této povedené trilogie si zaslouží být nejlepším, odůvodnění naleznete ZDE! v recenzi

Recenzi na 2. díl si můžete přečíst ZDE!

2 komentáře: